Pondělí 22. dubna

Po šesté vstáváme. V 6:30 se má podávat snídaně. Jsem tam přesně. Udělám si čaj a naliju si džus, ale jinak tu toho zatím moc není. Po chvíli přijde borec z recepce, že jako sorry, ale snídaně bude až v 7, že není chef. Ajajaj. Čekáme, ale zatím bereme aspoň to, co je, i když se to borcovi moc nelíbí. V 7 se pořád nic neděje, až tak v 7:15. Nakonec jsou i vafle.

Vyrážíme tak o půl osmé. Do Grand Canyonu to je přes 2 hodiny. Alex je za volantem vtipná, rozčiluje se nad ostatníma řidičema.

Původně jsem myslel, že půjdu východní část Tonto Trail od východu směrem ke Grand Canyon Village a že nebudu řešit povolení a prostě to risknu a jednu noc v kaňonu přespím. Ale pak jsem si to rozmyslel, že bude přece jen lepší prve zajít do Backcountry Office a snad mi dají permity a třeba i zajímavé informace. Tím pádem půjdu opačným směrem. A taky si aspoň trochu odpočinu, dnes jen sejdu dolů do Bright Angel Campground a tam se opět potkám s Alenkou a Lenkou! Budou překvapené!

Naše auto

V 9:45 stavíme u vyhlídky na Grand Canyon. Kupuju pohledy. Pak jedeme do Grand Canyon Village. Tady se s holkama loučím. Alex a Allie si chtějí půjčit kola a Deserrae bude vegetovat v kempu a dopisovat blog.

Já ze všeho nejdřív jedu místním busem do Backcountry Office pořešit permity. Všechno klapne, jak jsem chtěl, super!

Pak jedu busem k obchodu a bufetu. Tady si dávám Native Taco, co posledně měla Des a zaujalo mě to. Je toho hodně a je to dobré. Vlastně taková pizza.

Ve 13:01 vyrážím na dnešní hike! Prve dojdu k okraji kaňonu a pak pokračuju směrem na západ k Bright Angel Trail Head. Je to pár km. Když tam skoro jsem, tak si kupuju zmrzku. Řeknu jeden kopeček, ale je toho mega, skoro jak 3. Je to mňam.

Ve 13:52 konečně začínám sestupovat do kaňonu. Je dnes pěknej hic a dole má být podle předpovědi 34. Jak scházím, tak proti mně jdou lidi nahoru. Je zajímavé je sledovat, někteří jsou dost vyčerpaní. Taky jsem to kdysi před 15 lety zažil.

Minulý týden jsem šel po South Kaibab trail, tak jsem rád, že můžu vyzkoušet jinou stezku. Je to taky fajn.

V 15:18 dojdu do kempu, co je po cestě dolů. Dávám pauzu. Pak pokračuju dál. Teď se dostanu do úzké rokle a jdu kolem potoka. Je to hezké.

V 17:03 přejdu most přes Colorado River a za pár minut jsem v kempu Bright Angel.

Jak tak kráčím kolem jednotlivých plácků, tak potkám Alenku. Prý to ani nebyl velký šok, že jsem se tu objevil, haha. Holky mají svůj vlastní plácek místo těch dvou sdílených pro AZT hikery, co jsou na konci. Nějak si toho nevšimly, že mají jít tam a teď už se jim nechce stěhovat. Usoudíme, že je to asi ok, protože jsou ještě aspoň 3 volné plácky a asi už nikdo nepřijde.

Kecáme a večeříme a jak se před osmou stmívá, tak jdeme spát.

18 km, klesání 1436 m. Celkem 1328 km.