Neděle 21. dubna

Dnes nás čeká poslední den na trailu! Jsme rádi, že jsme byli přes noc v teple. Venku byla určitě opět kosa. Deserrae chtěla vstávat v 5, ale nakonec vstává až v 5:30. Má náskok půl hodiny. Já vyrážím v 6:22.

Jdu po silnici k trailu a snažím se stopovat. Pár aut projede, ale nikdo mi nezastaví. Naštěstí to není zase tak daleko a taky je to z kopce.

Na trailu jsem v 7:09. Des taky stopa nechytila a tak má pořád zhruba stejný náskok. Podaří se mi ji dohnat? A za jak dlouho?

Po pár hodinách chůze mi Deserrae píše, že jí zbývá 16 mil do cíle. A že jí to dnes jde rychle. Hmm, pořád má 1-2 míle náskok, tak to ji asi potkám až v cíli, nevadí. Ale i tak přidám do kroku a jdu přes 6 km/h.

Po cestě nabírám vodu ve wildlife tanku a taky dělám moje obvyklé pauzy po 12 a 25 km. Cesta je snadná a převažuje klesání.

Pak najednou dojdu k ceduli, na které je napsané, že do cíle zbývá 10 mil. A tady sedí Des. To je od ní hezké, že počkala.

Dáme ještě krátkou pauzu a pokračujeme dál. Myslel jsem, že půjdeme rychle, ale Des rychlá chůze už přešla.

6 mil před koncem ještě nabíráme vodu v dalším tanku. Je to poslední voda na trailu. Pak už brzo začneme scházet z kopce dolů a otevřou se nám výhledy na hezké oranžové skály. Stezka to zbytečně protahuje. Jsou tu úplně nesmyslně mírné serpentýny. Párkrát si to zkrátím.

Pár set metrů před koncem počkám na Deserrae a nechám ji jít první.

V 17:15 jsme v cíli. Hurá! Máme to za sebou! Už nikam nemusíme!

Prve se fotíme a pak se jdeme k piknikovému stolu najíst. Je tu kemp. Deserrae mi uvaří vodu na lasagne. Pak k nám přichází místní trail angel, co tu kempuje s camper vanem a vozí lidi z trailu do města.

Zatím není jisté, jak se dostanu zpět do civilizace. Pro Des přijedou autem kamarádky, ale když se jich zeptala, jestli by mě vzaly taky, tak řekly, že není místo. Takže buď tu přespím a zítra mě vezme trail angel, anebo dojdu půl hodiny k parkovišti a tam je prý snadné chytit stop.

O pár minut později přijíždějí kamarádky Alex a Allie. Prý zkusí udělat místo. Mají hodně věcí, například i lyže, protože po cestě byly lyžovat. Místo se našlo, hurá! Mám radost!

Dojíme jídlo a můžeme vyrazit! Jedeme do Page. Já tam chci přespat v hotelu a zítra se asi dostat do Flagstaffu a dál zatím nevím. Mám ještě 5 dní do odletu z Las Vegas. Holky chtějí kempovat někde za městem. Tak navrhuju, že zaplatím hotel a můžem přespat všichni společně. Stejně bych si hotel vzal, i když asi levnější, a aspoň nějak jim můžu oplatit to, že mě vzaly s sebou. Holky jsou fajn. Znají se všechny přes instruktorování lyžování. A Allie šla minulý rok PCT.

Mezitím jsem vymyslel, že si ještě projdu kousek Tonto Trail v Grand Canyonu. Holky tam zítra stejně jedou, tak mě tam vyhodí. Prve tedy jedeme do Walmartu, abych si nakoupil.

Pak se ubytujeme v hotelu a různě vegetujeme a před desátou jdeme spát. Jsem rád, že to nakonec tak hezky vyšlo, že mě holky vzaly s sebou.

49 km, stoupání 473 m, klesání 1308 m. Celkem 1310 km.