Neděle 14. dubna

Dnes mám v plánu vyrazit s jídlem na dva dny s tím, že zítra večer zase dostopuju zpět sem k Melody a Timovi. A snad si pak na poště vyzvednu nový stan a pak zase dostopuju tam, kde jsem přestal.

Vstávám v 6, jdu dolů, Tim už je tu taky. Udělám si čaj. Na snídani Tim dnes dělá tradiční americké věci – slaninu, vajíčka… postupně se tu všichni scházíme.

Deserrae a já chceme jít nakoupit do REI. Já chci koupit pár věcí, aby mi nebyla v noci zima. Otevírají v 10. Po cestě ještě vyhodíme Morgan u Taco Bell na stezku. A ještě jednoho hikera v jiném obchodě. Máme auto Melody a řídí Deserrae. Normálně nám prostě dala auto, že se jí nechce řídit. Původně jsem měl řídit já, ale jsem rád, že nakonec řídí Des. Přece jen jsou tu některé věci trochu jinak než u nás.

Kupuju hedvábnou vložku do spacáku, i když jednu už doma mám, a podvlíkačky. A taky nový filtr na vodu – mám obavu, že ten můj zase zmrzl a už nefunguje, jak má.

Des mě pak hodí k Taco Bell, kde jsem včera skončil, a já odtud pokračuju. Je 10:42. Stezka městem je fakt dobře vymyšlená, protože se jde po chodníku snad jen 2 km a pak je člověk v Buffalo Park a odtud už jsou hezké stezky. Teda prve ještě kousek od Taco Bell stavím v mekáči.

Jde se mi hezky. A to okolí Flagstaffu, kterým procházím, se mi líbí. Jsou tu na stezkách běžci, cyklisti, chodci… Tady by bylo fajn žít!

Pak se dostanu dál do lesa a tady už skoro nikdo není. Přejdu jednu odbočku, takže si to asi o 2 km prodloužím. Nevadí, stejně to budu mít dnes krátké.

Když jsem zpět na správné stezce, tak koukám, že teď mám obejít takovou menší horu. Mohl bych tu horu přejít! Bude to 300 výškových metrů a jinak by to stejně bylo 200, takže to není velký rozdíl.

Hned zkraje je jasné, že je to stezka pro horská kola. Takže místy je to mega strmé a místy je to zase takový travers skoro po rovině. Navíc to vede jinudy, než co vidím v mapě. Ale snad se nahoru nějak dostanu. Po cestě potkám thru hikerku, která měla asi stejný nápad.

Kolem druhé jsem nahoře ve výšce asi 2500 m. Je tu sníh. To se dalo čekat. Dávám pauzu na jídlo.

Sestup na druhou stranu je trochu náročnější, jde se takovým prudkým zasněženým žlabem a mám tedy hned mokro v botách, ale aspoň jsem si to trochu zpestřil.

Ve 3 se napojuju dole na AZT a taky se tu spojuje hlavní stezka s variantou přes město. Je tu potok, to je dobře. Nabírám vodu.

Pak pokračuju dál po stezce. Je to velmi mírně zvlněné. A občas projede nějaký cyklista. Pak dojdu na silnici. Vede k místnímu lyžařskému areálu a jezdí odtud jedno auto za druhým.

Přemýšlím, co dál. Tady někde bych měl dnes zakempovat, protože pak už začne stezka stoupat až do 2700 m a tam bude souvislý sníh a to přejdu až zítra. Jenže je ještě celkem málo hodin. A má být nejchladnější noc. No tak co kdybych dostopoval zpět do města a zítra zase zpět? Spát v teple bude lepší! Jo, to udělám!

Stopuju a trvá to tak 15-20 minut, než mi zastaví mladý pár, co jede z lyží. Borec celkem obdivuje můj hike, je milej.

Vyhodí mě na okraji města. Mezitím jsem zavolal Melody a ta říká, že můžu přijet. Jinak bych si asi vzal hotel. Koukám na Uber, ale přijde mi zbytečný to platit (13 USD), tak vyrazím pěšky. Bude to skoro hodina. Ale když jdu jen pár minut, tak mi píše Melody, že kde jsem, že mě Deserrae vyzvedne. Že jezdí po městě a vyzvedává lidi. Dělá dnes taxi. Super! Trochu nám trvá se domluvit, kde jsem, ale nakonec se to podaří.

V autě už je starší hiker Storm Mocker a pak ještě vyzvednem Alenku a Lenku, které zrovna docházejí do Taco Bell. Ušly dnes 42 km, jejich dosavadní rekord, jsou šikovný.

Pak jedem dom a pak různě kecáme a pak je večeře. Dnes je taková asijská zelenina na pánvi a k tomu fileta z lososa a rýže. Je to mňam. Dávám si i pivo. A pak jíme zmrzku.

Mimochodem, Des ráno říkala, že koupí nějaké pivo. A Melody, že jí to pak proplatí. Des že chtěla aspoň něco přispět. A Melody na to, že to ne, že takto nefungují. Nenechá si nic zaplatit. Všechno je zadarmo.